OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

11 neřestí úřednické etikety, které nás rozčilují

redakce VIPosobnosti.cz

Cesty na úřad se stávají pro většinu z nás noční můrou. Nejen, že je nám nepříjemné kancelářské prostředí, které je ponuré a bez atmosféry, ale ani jednání s úředníky v nás nevyvolává pocity entuziasmu. Striktnost, odměřenost a neprofesinální chování nás častno nutí odkládat důležité vyřizování potřebných formalit.

Proč jsou nám jednání na úřadech nepříjemná?

Každá profesní skupina má svoje nepsaná i psaná pravidla. Úředníci jsou úplně typově jiní než manažeři, umělci, prodavači a další povolání. Úředník je velmi specifická bytost. Poznáte ji už na ulici, v MHD podle vizáže, chování, oblečení, postoje, doplňků, ale také mluvy. Jsou prostě naprosto odlišní, a to i ve vystupování. Jsou většinou bezemoční, je jim dán pocit moci, který jim dává možnost i s výše postavenými lidmi než jsou oni manipulovat, čehož rádi a bezezbytku využívají. Zatímco recepční, prodavač, manažer, či ředitel musí znát alespoň základy společenského vystupování, úředníci nemusí. Právě díky vlivu a své vlastní nepostradatelnosti mají pocit, že základy etikety nepotřebují.

Byť na to, aby se s nimi dalo lépe komunikovat  stačí jen pár těchto základních pravidel:

  • mile se usmát
  • pozdravit a odpovědět na pozdrav
  • nenechat nás zbytečně čekat
  • "občas " zvedli telefon a představili se
  •  během rozhovoru i osobního nesvačili a nepovídali si s ostatními kolegy
  • podali ruku
  • být pozitivní a upravení
  • pochopit, že se potřebujeme vzájemně a že existuje více rozlišných světů-povolání
  • navštívit ve vlastním zájmu kurz etikety, nebo si alespoň přečíst pár základních pravidel

Jaké jsou největší prohřešky a neřesti úřednické etikety?

  • čím nižší postavení úředníka tím větší hlupák
  • arogance k lidem
  • pocit, že klienti obtěžují
  • nelogické procesy brání jako vesmírné zákony
  • zavřené dveře kanceláří, i v případě, že tam nikdo jiný není
  • úřední hodiny a nevěnují se 100% klientům
  • v pracovní době při úředních hodinách, A toto vše i před klienty.:
  •             -jedí
  •             -pijí
  •             -vyřizují si soukromé záležitosti                                 
  • Vždy se tváří, že je kdokoliv s čímkoliv obtěžuje, opak je při tom, když řeší něco pro kolegu, to se může roztrhnout.

Dokud této specifické skupině lidí budeme jejich neprofesionální chování tolerovat, budou nás dál ničit svými úřednicko-mocenskými návyky.

Reklama

Pozvánka

Vstupenky: Ticketpro

Najdete nás


Spolupráce

Partner VIP