OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Etika VIP osobností, médií, reklamy

Autor: Alka Hájková, 5.5.2014, VIPosobnosti.eu

Média mají opět žně. Tentokrát se stala terčem zpěvačka Iveta Bartošová. Pár let zpátky to byl skladatel Karel Svoboda, který také spáchal sebevraždu a jeho manželka Vendula plnila stránky médií, ale i obrazovky televizních pořadů několik let. Kde jsou hranice etiky?  Novináři budou psát to, co jim jejich šéfové přikážou. Práce je málo, sledovanost médií klesá.

Etika VIP osobností, médií, reklamy

Co je pro média na těchto zprávách tak přitažlivého?

Samozřejmě čtenost.

Někdy je to zvědavost. Někteří lidi zase rádi vyhledávají negativní informace, už jen proto, že můžou zapomenout na svoje osobní problémy a říct si, že "v tom" nejsou sami. A tak dokud čtenáře tyto zprávy budou zajímat, budou se i psát.

Samozřejmě zvyšování nákladů = zisk

V době, kdy se tištěná média prodávají ve velmi nízkém nákladu a sledovanost televizí prudce klesá, je každá negativní informace založená na těch nejnižších pudových emocích vítaná.

Ať napíši objektivní informaci, ale trochu s pokorou, úrovní, slušností... někteří "novináři",  jsou sami na pokraji protialkoholní léčby. Zloděj kříčí chyťte zloděje...

Samozřejmě reklama = zisk

S počtem zvyšující se čtenosti - i za tuto, řekněme za hranou cenu etiky stoupá médiím tištěným i vizuálním šance na to, aby si právě v těchto chvílích objednal partner -  sponzor reklamu.  Aby reklamy média získala, budou se snažit psát o čemkoliv co nejdéle. A tak čtenáři i diváci poskytují nevědomky médiím finanční prostředky a stávají se tak lehkým prostředkem pro vydělávání peněz médiím.

Média také poskytují neskutečně velký prostor zbytečným informacím na úkor důležitých, podstatných věcí, který by národ kultivoval a vedl k větší gramotnosti. A my pod dojmem, že se snad dozvíme něco zajímavého čekáme, že něco se snad opravdu změní.

A tak pro vyrovnání našich pocitů jsou reklamy pozitivní, protože vše okolo je negativní.

Samozřejmě negativní pocity a atmosféru ve společnosti

S těmito primitivními zprávami, útočícími vědomě i podvědomě na emoce, city přichází mezi lidi špatná atmosféra, která se celoplošně odráží a vrací se nám jako bumerang. Proč si potom stěžujeme na negativní atmosféru, když si rádi přečteme co se druhým nepodařilo a jak špatně kdo skončí, či skončil.

Samozřejmě "lesk a bída" některých "VIPek"

To, co je pro jednoho tragédie, může být pro druhé dobré "PR". Nejen Josef Rychtář je toho klasickým příkladem. Mnoho dalších "celebrit" se konečně může zveřejnit prostřednictví médií svůj názor, po letech ukázat svoji tvář a dát vědět, že existuje. Když mohli pomoct a jak sami říkají "my jsme to věděli - tušili", otázkou zůstává: "Pro jste nepomohli?" Někteří si rádi přinesou nějakou tu informaci do bulváru sami, ať to stojí, co to stojí. Nejen politici jsou "prodejní"...

Za tragédiií člověka nenese vinu jen jeden z okolí, či okolí samo. Je to dlouhodobá záležitost, kde se příznaky nemoci u někoho projeví dříve, jindy později. Záleží také na okolí, jak je všímavé, kdo chce pomoci, kdo ne. U Ivety Bartošové je to také o tom, kdo chtěl z její princeznovské image těžit. Určitě to není Rychtář sám. Jen to na rozdíl od jiných "zachránců" neumí vyrovnat a mlčet. Vraťme se na začátek jejího profesního života...

A tak typicky české na závěr: Nebudeme psát, točit dokumenty, zmiňovat se o těch, kteří něčeho dosáhli, jsou úspěšní: Ale když mně chcípla koza, tobě chcípne taky. A my čtenáři si pak nemůžeme stěžovat jen na média, ale i na sebe...

Otázkou také zůstává, proč stát pouze přihlíží. Proč nechrání a nesnaží se o pozitivní klima ve společnosti? Proč nezasáhne a naopak nechává bujet vše negativní?

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/335411-putin-zakazal-vulgarismy-ve-filmech-i-literature.html

http://www.viposobnosti.eu/inpage/proc-skoncila-iveta-bartosova-se-zivotem/

 

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Reklama

Pozvánka

Vstupenky: Ticketpro

Najdete nás


Spolupráce

Partner VIP