OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Jak efektivně zastavit nárůst váhy bez drastických diet?

Snem mnoha žen, ale i mužů je mít perfektní vzhled a postavu. Trápí nás přebytečná kila, snížená pohyblivost, ale i neestetický vzled.  Nadváha má velký vliv na náš nervový systém a stres. Jak ji zastavit?

Často si odříkáváme jídlo, trápíme se různými dietami. Na Nový rok si zase dáváme předsevzetí, jak budeme pravidelně cvičit a na jaře oslníme sebe i druhé dokonalou figurou. Často pak zjistíme, že efekt byl krátkodobý nebo žádný. Dostáváme se do pracovního a soukromého kolotoče, který vede ke stresu, nepravidelné stravě a na udržování fyzické kondice tak již nezbývá čas.

Všichni dnes žijeme v stresech, a to pracovních i soukromých. Ženy často trpí nedostatkem lásky, chybí jim harmonické vztahy, které vedou k negativním náladám, větší konzumaci jídla, někdy i alkoholu. Někteří muži neustále pracují, a tak jim na pravidelné cvičení nezbývá čas. "Lidská těla mají tendenci vyrovnávat se s poklesy tím, že se stanou větší, aby mohla obsáhnout duchovní masu, která do něj vchází. Jediným efektivním způsobem, jak zastavit nárůst váhy, jakmile začal, je fyzické cvičení", říká psychoterapeutka Katka Chaloupková.

A nemluví jen o pár minutách, díky se ráno nebo během dne sporadicky protáhneme."Myslím tím velmi náročné cvičení, jako posilování, cyklistika, běh nebo plavání. Cvičení musí být dostatečné, aby začalo vytvářet svalovou hmotu. Vytvoření svalové hmoty ochrání váš nervový systém, protože energie přicházející s každým poklesem jsou mnohem silnější, než na jaké je váš nervový systém zvyklý."

Je dokázané, že lidé s výbornou fyzickou kondicí zvládají špatné životní situace lépe, než ti, kteří nemají pravidelný pohyb a necvičí. "Tuková tkáň nemůže chránit nervový systém tak jako svaly přijetím přebytku z nervového systému. Tuková tkáň se „rozpálí“, když je nadbytek těchto energií, a výsledkem je poškození inzulínových receptorů v buňkách. To rozhodí metabolismus, a výsledkem je nárůst váhy,“ uzavírá pro VIPosobnosti.eu psychoterapeutka Katka Chaloupková.

Není tedy zapotřebí cvičit a trápit se hlady do mdlob, vypadat jak anorektik nebo vychrtlá modelka, ale mít rovnoměrně rozloženou váhu tak, abychom se cítili fyzicky i psychicky silní. I ve vyšším věku můžeme pravidelně cvičit a udržovat si postavu tak, aby netrpěla zbytečnou nadváhou. Je to jen otázkou vůle, sebekontroly a pevných zvyků, které si většinou tvoříme již v mládí, ale jak se říká, nikdy není pozdě.

Autor: Alena Hájková

Reklama

Pozvánka

Praha v čase vánočním

Najdete nás


Partner VIP 


2012-2017Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií bez souhlasu vydavatele Společenské a mediální agentury VIP osobnosti je zakázáno