OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Recepční je vždy první vizitkou firmy

Alka Hájková, VIPosobnosti.cz

Recepce- první vizitka firmy

Nedílnou součástí každé firmy nebo hotelu je recepce, místo, které se vytváří první dojem a kde se všichni náhodně či cíleně setkávají. Setkáváme se tady s prvním reprezentantem firmy jehož prostřednictvím si o firmě vytvářímeme první dojem. Nepůsobí na nás jen upravenost a příjemné prostředí, ale především osobnost recepční nebo recepčního, vzhled a profesní dovednosti.

 

První dojem utváří oblečení, jeho upravenost, schopnost komunikovat a  jak dokáže reagovat. Pro tuto pozici je obzvláště důležitou vlastností empatie, flexibilita, samostatnost, taktnost, loajalita, verbální i neverbální  projev a v neposlední řadě i společenské vystupování. I necitlivé  nakládání s informacemi /především těmi důvěrnými/ může změnit k negativnímu do té doby zcela příjemné prostředí recepce a tím i celé firmy.  Tyto všechny aspekty práce recepční se dají stále kultivovat a rozvíjet.

Špatnou vizitkou je, když si recepční před hostem, klientem povídají. Nedávno na sebe přes celou halu pokřikoval recepční hotelu Intercontinetal na bagážistu, ať něco zařídí. Vypadalo to nejen neprofesionálně Hosté u přepážky recepce a v lobby si připadali jako na fotbalovém hřišti.

Zaměstnavatel, který si je vědom toho, že osobnost recepční velkým dílem spoluvytváří image firmy, obsazuje na tato místa takové zaměstnance, kteří dokonale zvládají perfektně organizační, komunikační dovednosti, znalost práce na počítači a jsou výborně jazykově vybaveni, jak v mluveném, tak písemném projevu. A nezapomíná na úsměv.

Velmi důležitou roli hraje i upravenost recepce, tak, aby okamžitě při vstupu do místnosti navozovala příjemnou atmosféru. I toto vypovídá mnohé o firmě samotné.

Komunikace po telefonu

Jednou z hlavních činností recepční je komunikace po telefonu.  Zde si klient udělá okamžitě obrázek o firmě, podle  příjemného  a vstřícného projevu recepční. Unylý projev působí neosobně a recepční dává najevo že ho volající obtěžuje. Také věty "co mu chcete", "proč voláte", ¨"jak se jmenujete - zapomněl jsem vaše jméno", nesvědčí o slušném vystupování.

Timemanagemant

Práce recepčních je velmi zodpovědná a náročná, protože musí někdy v jednu chvíli nejen přivítat klienta, ale i zvednout telefon a přitom by se měla neustále mile nejen usmívat, ale i mile hovořit jak do telefonu, se zaměstnanci, tak s příchozími hosty. Musí  umět zarezervovat hotel, letenky, společenský oběd nebo večeři, objednat taxi, messengera, mít stále doplněné cateringové zásoby.

A jak to všechno zvládnout , to ví a umí naučit lektoři seminářů pro recepční a asistentky na téma Efektivita managmentu a organizace práce.

Ty jsou sestavovány tak, aby účastnici cítili, že prožívají obdobné situace jako v zaměstnání a přitom jsou vedeny tak, aby co nejlépe tyto okamžiky zvládli. Trénují jednání modelovými situacemi se zákazníkem,  důležitost vizuálního   kontaktu, úsměv, úplné věnování se příchozímu,  jak se vcítit se  do potřeb zákazníka, odhadnutí jeho jednání, umět společně  s ním naformulovat problém a pomoci ho řešit. Stejně tak získávají mnoho užitečných rad, jak spoluvytvářet tolik důležitou příjemnou atmosféru na pracovišti tak, aby byl klient maximálně spokojený.

Krizové situace

Při řešení zcela konkrétních situací se recepční zdokonalují i v takových oblastech jako je řešení krizových situací, kdy musí být zachována míra slušnosti, ale zároveň zvládnutí situace dle pravidel asertivity. V daném okamžiku je důležité, že recepční reprezentuje především svou firmu a musí hájit její zájmy.

Protože se na takových seminářích setkávají především recepční z různých společností, je nespornou výhodou i výměna zkušeností. Každá z recepčních má již zaběhaný svůj systém organizace, který vyhovuje právě jejímu stylu práce. Konfrontací s jinými recepčními se často dochází k zajímavým modelům v jednání.

V případě vašeho zájmu o kurz na téma Recepční nám můžete napsat:

 

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.

Přehled komentářů

  1. recepční (Jan, 16.1.2017 11:33:52) Odpovědět

    Vstřícná recepční s milým úsměvem by měla být v každé firmě. Pokud uvažujete o práci recepční, tak určitě zvažte všechny pro i proti. S tím může pomoci tento test: https://www.airjobs.cz/web/candidate/poznej-sam-sebe