OK

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Více informací

Timemanagement, aneb jak se vyhnout lidem, kteří vás vyčerpávají

Alena Hájková, VIPosobnosti.cz

Velkou výhodou pro nás i pro druhé je, když si umíme věci správně zorganizovat . Tím  šetříme čas a vyhneme se tak stresovým a nepříjemným situacím. Abychom si ušetřili čas, je důležitá vnitřní sebekázeň, sebekontrola a správné načasování veškerých úkolů. Snažte se vyhnout nespolehlivým lidem, kteří čekají, že vše za ně zařídíte a kteří vás emočně, ale i energeticky vyčerpávají.

Timemanagement , pár jednoduchých rad, jak na toVzhledem k tomu, že během dne musíme zvládnou velmi mnoho pracovních i jiných činností, žijeme neustále ve stresu, abychom vše stihli. Ke stresu ale dochází ve chvíli, kdy zjišťujeme, že nemáme všechny úkoly splněné. Proto je dobré hned po ránu si v klidu v hlavě roztřídit všechny svoje denní povinnosti, v době, kdy ještě nejsme obklopeni lidmi, nás nehoní telefony a ostatní pracovní aktivity.

Prvním krokem je si vše dobře naplánovat.  Tady zvážíme důležitost-prioritu úkolů a ty méně důležité vyřadíme. Buďto je sami splníme v čase volnějším nebo pokud je to možné  poprosíme někoho, zda by nám nepomohl. Záleží také na tom, jak dlouho nám co trvá. Je dobré začít s  úkolem nejsnadnějším.

Správně zorganizovaný čas bychom měli mít nejen v soukromí, ale i v práci.

Jsme-li v zaměstnání, bez diáře se neobejdeme. V praxi jsou to např.  telefonické hovory, které by měly být jasné, stručné, konkrétní.

Proto je dobré si vždy před tím napsat body, o kterých chceme hovořit a těch se držet. Není na škodu se také toho, komu voláme  hned na začátku hovoru zeptat, má-li  na nás 5 minut času a ten  potom opravdu dodržet. Je lepší nějakou minutu „přidat“, než pak telefon protahovat. Rovněž na pracovní schůzku je třeba se dobře připravit, dát si dohromady jasný seznam bodů, které chci projednat a těch se držet. Stanovíme-li si časový limit na tuto schůzku a pár minut nám ještě zbude, můžeme se pak okrajově věnovat věcem méně důležitým. V žádném případě nesmíme přijít pozdě. Za prvé je to neslušné, za druhé to svědčí o naší špatné organizaci .

Dalším krokem je uvědomit si, že je dobré mít vždy rezervovaný čas na neočekávané činnosti.

Zdržovat od práce ať už svými osobními problémy nebo nedobrou organizací  nejen sebe, ale i ostatní,  patří nejen k neprofesionalitě, ale i netaktnosti a neúctě k druhým.

Čas vyčleněný na odpočinek, uvolnění, koníčky by měl být pro nás nezbytnou součástí relaxace. Máme možnost přijít na jiné myšlenky a některé záležitosti vidět s odstupem času z úplně jiného úhlu.

Svůj čas však neplánujeme  jenom podle vlastních potřeb, ale i s ohledem na ostatní,  ať už v zaměstnání či v rodině.

Pokud si někdo neváží času vašeho a tím i svého, není dobré na tyto typy lidí spoléhat. Opět zklamou a v nás vyvolají nepříjemné emoce, které v konečném důsledku s těmito lidmi nemá smysl rešit.

Mnoho lidí, kteří nemají ať už vnitřní nebo vnější řád má pocit, že "létají" od jednoho k druhému a právě hledají ukotvení pro svoji stabilitu, kterou jim právě přinese správné načasování svých denních povinností i zálib.

Budeme-li pány svého času, jedině tak můžeme uniknout časové pasti. Ne nadarmo se říká time is money /čas jsou peníze/.